Děkujeme za pochopení.
M63i89c84h84a63e63l98a 14Ř88í38h19o37v82á
Mě hrozně baví, jak většina rodičů strašně touží, aby jejich děti měly gympl. Jsou schopní s nimi mnohdy drilovat učení na přijímačky, platit všemožná doučování apod. - ale není náhodou gymnázium škola pro děti se studijními předpoklady, se kterými se nikdo učit nemusí a které samy od sebe touží po vědění?
Tyhle děti většinou na ten gympl jdou, díky snaze všech okolo sebe se tam dostanou (odvolání to jistí, že) a pak... se zjistí, že nejsou studijní typy. Ale "proboha, přece se nevrátí na základní školu!" - takže ten gympl se čtyřkami prostě nějak prolezou. A co potom, když je třeba jít na vysokou? Pak můžou ambiciózní rodiče sáhnout do kapsy a zafinancovat studium na soukromé "zákaznicky orientované" škole a nebo se smířit s tím, že jejich potomek má sice maturitu, ale bez odbornosti s ní může jít třeba prodávat housky do krámu. A maminka může být pyšná.
(Netvrdím, že člověk s maturitou z gymplu nemá na pracovním trhu šance, ale tohle je dle mého častý scénář).
H11a65n98a 84Z20a27m68r10a59z17i60l10o17v63á
Já byla díky prospěchu našeho zlatíčka podobných úvah ušetřena. Ale jinak se to propíralo opravdu od první třídy... První výhybka ve druhé třídě jazykovka, pak gympl, pak znovu gympl.... Pro mě je nejdůležitější, aby škola dítěti úplně neotrávila učení. Protože se bude učit celý život...
K12l33á33r48a 30T50ů60m89o98v55á
Pro mnohé vysokoškolsky vzdělané rodiče je dítě na druhém stupni základky skoro potupa. No, nevím, chodila jsem do devítky a snad mě to moc nepoznamenalo.
Tak ta popisovaná matka je kapku praštěná Na druhou stranu ředitel, který nepřemýšlí nad tím, jak případně pomoci nadaným dětem, které se v 5. třídě rozhodnou jít k přijímačkám, aby byly na ně byly připravené, mi také nepřipadá zrovna ideální.
R86a92d81e38k 56P17r51o64c13h50á61z85k92a
Ta matka vůbec není praštěná a předpokládám, že dala dítě do jiné školy, kde není ředitel "neideální", jak trefně poznamenáváte
J11o85h59a78n62k40a 77U34l62r55i44c11h64o14v69á
Na osmiletý gympl bych dávala jen děti s výborným prospěchem, pokud si ty děti dostatečně věří a na takové studium se cítí...To znamená, že bych s dítětem probrala pro a proti, co mu to přinese a co vezme. Ale nejsem matka, která nutně musí dítě tlačit na vejšku, pokud samo nechce. Vůbec by mi nevadilo, pokud by se nejmladší syn rozhodl později pro řemeslo, pokud by byl šťastnej. Ale - popravdě, je mu pět a tak to neřeším...Starší děti mají obor s maturitou ( dvě) a dcerka teď odmaturovala na gymplu a hlásí se na UK...Je to její volba. Podporovala bych jí, i kdyby se rozhodla dělat průvodkyni, nebo kuchařku.
R17a42d11e21k 66P52r96o26c45h39á52z52k65a
Ten výborný prospěch není podle mě tak závažné kritérium. Gymnázium má obecně (mělo by mít) jiný styl výuky a některým dětem to může vyhovovat natolik, že se jim původně průměrný prospěch ze základky výrazně zlepší. A i kdyby ne, prospěch stále ještě není jednoznačné kritérium schopností člověka následně v životě
Stále ještě si pamatuju na základní školu. Byly tam děti, které to prostě nedávaly, další děti, které sice moc nechápaly souvislosti, ale vždycky se všechno pěkně naučily nazpaměť a měly samé jedničky, děti, které měly spoustu zájmů, byly chytré, ale prostě nechápaly, proč by se měly učit nazpaměť datum korunovace Karla IV., takže se jim ty jedničky vyhnuly Na gymnáziu se to spravilo, tam najednou bylo důležitější vědět, jaký je vztah mezi rychlostí a zrychlením než umět zpaměti vzoreček, ale nechápat ho a jejich prospěch se zlepšil
J94o96h66a11n25k40a 31U61l70r70i96c59h31o31v34á
AAAle...maminka vychladne...Evidentně první dítě jde do školy...a maminka to prožívá víc, než dcerka...
Š47á46r37k91a 12A80n57d69r49l50o29v49á
Obávám se, že tito příliš ambiciózní rodiče nevychladnou, spíš naopak.
M14a68r23i48e 20T86o21m38š65í88č42k85o34v81á
Dříve to bylo účelové, protože ten kdo šel na osmileté gymnásium, měl jistotu, že se mu podaří, třeba i s udřenýma ušima, dosáhnout středoškolského vzdělání, aniž by ho v patnácti čekaly přijímačky, které byly tehdy náročné a mnoho dětí zůstalo pod čarou a muselo volit jinou školu.
V dnešní době si myslím, že je škoda děti stresovat dojížděním do měst od páté třídy, když pro nedostatek žáků je studium na gymnásiu dostupné i pro děti, kterým na vysvědčení skáčou židle a hlava je děravá.
A18d45é70l13a 60M44o30j71ž78í98š12o60v50á
Spousta dětí na ty gymnázia do měst dojíždět nemusí, protože z měst jsou. A mám dojem, že minimálně některá gymnázia dělají po kvartě nějaké postupové zkoušky, ale nejsem si v tomto ohledu moc jistá...
J84a47n36a 26M60a94j89o27v91á
Dotaz autorce :co znamenají ty zkratky pod vaší fotkou?
A56d32é86l71a 19M92o67j57ž13í50š67o29v71á
Taky by mne to zajímalo:) Třeba PS může být poslanecká sněmovna,postsignum a nebo...no, dráždí to mou fantazii
V21á98c45l88a84v 28C41h89u24c46h58m46a
Naše tři děti šly na gympl, protože základka u nás byla hrozná. Čtvrté dítě šlo raději na jinou základku, neboť gympl se nakonec nijak nelišil od té naší základky. Dcera se dost brzy začala o své vzdělání starat sama a raději si našla jinej gympl. Co tím chci říct? Vždy záleží na konkrétní situaci, ne vždy je osmiletý gympl krok kupředu. Rodiče snadno podléhají předsudkům a víc než konkrétní situace je zajímá obecné povědomí. Mnozí tlačí děti na gympl, aby mohli pak říkat "moje dítě studuje gymnázium". Ten ředitel pokud má dobré výsledky se na to dívá správně. Má se starat o co možná nejlepší úroveň vlastní školy a ne o to, jak vypadají přijímačky na osmiletý gympl. Na jeho místě bych asi mamince odpověděl, že si svou práci udělám a jestli se na to samé můžu spolehnout u ní.
R36o89s39t71i81s89l43a64v 25C88a48h26a
Zaujalo mne toto vyjadreni:
"že on chce budovat školu na 9 let a ne připravovat děti na přijímací zkoušky na osmileté gymnázium, ale co prý nadělá..."
Ono se totiz ukazuje, ze na nekterych zakladkach cilene deti na prijimacky neripravuji, dokonce deti presvedcuji, aby na vicelete gymnazium nesly.
V88á34c37l14a31v 94C60h92u30c22h36m37a
Ono záleží na tom na jaké úrovni ta základka je. U nás ředitel rodiče odrazoval tím, že na gymplu se děti budou muset učit.
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 961x
účastnice Národních kulatých stolů k odbornému vzdělávání;
členka řídící sekce Komise pro rozvoj technického vzdělávání;
řídící práce ve vzdělávání HK ČR (2011 - 2013);
dramaturg tématických setkání ke vzdělávání.