Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mě hrozně baví, jak většina rodičů strašně touží, aby jejich děti měly gympl. Jsou schopní s nimi mnohdy drilovat učení na přijímačky, platit všemožná doučování apod. - ale není náhodou gymnázium škola pro děti se studijními předpoklady, se kterými se nikdo učit nemusí a které samy od sebe touží po vědění? 

Tyhle děti většinou na ten gympl jdou, díky snaze všech okolo sebe se tam dostanou (odvolání to jistí, že) a pak... se zjistí, že nejsou studijní typy. Ale "proboha, přece se nevrátí na základní školu!" - takže ten gympl se čtyřkami prostě nějak prolezou. A co potom, když je třeba jít na vysokou? Pak můžou ambiciózní rodiče sáhnout do kapsy a zafinancovat studium na soukromé "zákaznicky orientované" škole a nebo se smířit s tím, že jejich potomek má sice maturitu, ale bez odbornosti s ní může jít třeba prodávat housky do krámu. A maminka může být pyšná.

(Netvrdím, že člověk s maturitou z gymplu nemá na pracovním trhu šance, ale tohle je dle mého častý scénář).

0 0
možnosti
HZ

Já byla díky prospěchu našeho zlatíčka podobných úvah ušetřena. Ale jinak se to propíralo opravdu od první třídy... První výhybka ve druhé třídě jazykovka, pak gympl, pak znovu gympl.... Pro mě je nejdůležitější, aby škola dítěti úplně neotrávila učení. Protože se bude učit celý život...

2 0
možnosti
Foto

Pro mnohé vysokoškolsky vzdělané rodiče je dítě na druhém stupni základky skoro potupa.8-o No, nevím, chodila jsem do devítky a snad mě to moc nepoznamenalo.;-D

2 0
možnosti

6. 6. 2014 19:56

Tak ta popisovaná matka je kapku praštěná :-) Na druhou stranu ředitel, který nepřemýšlí nad tím, jak případně pomoci nadaným dětem, které se v 5. třídě rozhodnou jít k přijímačkám, aby byly na ně byly připravené, mi také nepřipadá zrovna ideální.

1 1
možnosti
RP

Ta matka vůbec není praštěná a předpokládám, že dala dítě do jiné školy, kde není ředitel "neideální", jak trefně poznamenáváte :-)

0 1
možnosti
Foto

Na osmiletý gympl bych dávala jen děti s výborným prospěchem, pokud si ty děti dostatečně věří a na takové studium se cítí...To znamená, že bych s dítětem probrala pro a proti, co mu to přinese a co vezme. Ale nejsem matka, která nutně musí dítě tlačit na vejšku, pokud samo nechce. Vůbec by mi nevadilo, pokud by se nejmladší syn rozhodl později pro řemeslo, pokud by byl šťastnej. Ale - popravdě, je mu pět a tak to neřeším...Starší děti mají obor s maturitou ( dvě) a dcerka teď odmaturovala na gymplu a hlásí se na UK...Je to její volba. Podporovala bych jí, i kdyby se rozhodla dělat průvodkyni, nebo kuchařku.

1 0
možnosti
RP

Ten výborný prospěch není podle mě tak závažné kritérium. Gymnázium má obecně (mělo by mít) jiný styl výuky a některým dětem to může vyhovovat natolik, že se jim původně průměrný prospěch ze základky výrazně zlepší. A i kdyby ne, prospěch stále ještě není jednoznačné kritérium schopností člověka následně v životě :-)

Stále ještě si pamatuju na základní školu. Byly tam děti, které to prostě nedávaly, další děti, které sice moc nechápaly souvislosti, ale vždycky se všechno pěkně naučily nazpaměť a měly samé jedničky, děti, které měly spoustu zájmů, byly chytré, ale prostě nechápaly, proč by se měly učit nazpaměť datum korunovace Karla IV., takže se jim ty jedničky vyhnuly :-) Na gymnáziu se to spravilo, tam najednou bylo důležitější vědět, jaký je vztah mezi rychlostí a zrychlením než umět zpaměti vzoreček, ale nechápat ho a jejich prospěch se zlepšil :-)

0 0
možnosti
Foto

AAAle...maminka vychladne...Evidentně první dítě jde do školy...a maminka to prožívá víc, než dcerka...:-)

2 0
možnosti
Foto

Obávám se, že tito příliš ambiciózní rodiče nevychladnou, spíš naopak.

1 0
možnosti
Foto

Dříve to bylo účelové, protože ten kdo šel na osmileté gymnásium, měl jistotu, že se mu podaří, třeba i s udřenýma ušima, dosáhnout středoškolského vzdělání, aniž by ho v patnácti čekaly přijímačky, které byly tehdy náročné a mnoho dětí zůstalo pod čarou a muselo volit jinou školu.

V dnešní době si myslím, že je škoda děti stresovat dojížděním do měst od páté třídy, když pro nedostatek žáků je studium na gymnásiu dostupné i pro děti, kterým na vysvědčení skáčou židle a hlava je děravá.;-)

1 1
možnosti
Foto

Spousta dětí na ty gymnázia do měst dojíždět nemusí, protože z měst jsou. A mám dojem, že minimálně některá gymnázia dělají po kvartě nějaké postupové zkoušky, ale nejsem si v tomto ohledu moc jistá...

0 0
možnosti
Foto

Dotaz autorce :co znamenají ty zkratky pod vaší fotkou?

1 0
možnosti
Foto

Taky by mne to zajímalo:) Třeba PS může být poslanecká sněmovna,postsignum a nebo...no, dráždí to mou fantazii;-D

0 0
možnosti
Foto

Naše tři děti šly na gympl, protože základka u nás byla hrozná. Čtvrté dítě šlo raději na jinou základku, neboť gympl se nakonec nijak nelišil od té naší základky. Dcera se dost brzy začala o své vzdělání starat sama a raději si našla jinej gympl. Co tím chci říct? Vždy záleží na konkrétní situaci, ne vždy je osmiletý gympl krok kupředu. Rodiče snadno podléhají předsudkům a víc než konkrétní situace je zajímá obecné povědomí. Mnozí tlačí děti na gympl, aby mohli pak říkat "moje dítě studuje gymnázium". Ten ředitel pokud má dobré výsledky se na to dívá správně. Má se starat o co možná nejlepší úroveň vlastní školy a ne o to, jak vypadají přijímačky na osmiletý gympl. Na jeho místě bych asi mamince odpověděl, že si svou práci udělám a jestli se na to samé můžu spolehnout u ní.

1 0
možnosti
RC

Zaujalo mne toto vyjadreni:

"že on chce budovat školu na 9 let a ne připravovat děti na přijímací zkoušky na osmileté gymnázium, ale co prý nadělá..."

Ono se totiz ukazuje, ze na nekterych zakladkach cilene deti na prijimacky neripravuji, dokonce deti presvedcuji, aby na vicelete gymnazium nesly.

3 0
možnosti
Foto

Ono záleží na tom na jaké úrovni ta základka je. U nás ředitel rodiče odrazoval tím, že na gymplu se děti budou muset učit.

3 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
členka Akreditační komise pro vyšší odborné vzdělávání;
účastnice Národních kulatých stolů k odbornému vzdělávání;
členka řídící sekce Komise pro rozvoj technického vzdělávání;
řídící práce ve vzdělávání HK ČR (2011 - 2013);
dramaturg tématických setkání ke vzdělávání.