Řidičák pro všechny zdarma!

25. 07. 2014 15:18:00
Ty motorky mi nedají spát... Probudila se ve mne má stará duše motorkáře. A jakou to má souvislost se vzděláváním?

Několik generací mé rodiny pracovalo v motocyklových závodech, můj děda vlastnil dva skútry, na kterých jsem v představách brázdila jihočeské luhy a háje jako dítě o prazdninách, můj otec vlastnil jawu i fichtla, na kterém jsem se učila na louce ujet první metry. Náš soused v důchodu vlastnil několik patentů na zlepšováky. Rodiče mých kamarádů trávili snad každý víkend při organizaci závodů. Mé kamarádky byly v pubertě zaláskované do světových hvězd, protože kousek za humny se jezdilo mistrovství světa. A ač jsem dosud žádnou nevlastnila, dodnes mám někde schované alespoň nálepky a plakáty značek slavných českých motorek... u nás ve městě se motorkami prostě žilo!

Nedávno jsem byla na školním výletě s jednou třídou osmáků a deváťáků v Národním technickém muzeu. Ráda se takto přidávám, protože teprve s dětmi se dozvím, zda mají nějaké věci na rozvoj technického vzdělávání pro ně smysl, či nikoliv. V Národním technickém muzeu už jsem dlouho nebyla a tak mne to pozvání ze školy nadchlo. Jsou tam i motorky ;)

Takhle u nich, se zástupcem ředitelem školy, stojíme a vzpomínáme nad jedním modelem za druhým, jak slavná éra motorek v mém rodném městě a vlastně i v ČR kdysi dávno byla a kam se to podělo a proč. A teď, pokud vím, se tam u nás nevyrábí ani náhradní díly... V tu chvíli se k nám přidala skupinka asi 3 žáků, kluků, no mladých mužů a já hrdá na své rodné město povídám: "Tak co kluci, to je paráda, co se u nás vyrábělo.. Jdete na strojárnu - baví vás motorky?" v naději, že rozproudím debatu a něco se dozvím k tématu technického vzdělávání z pohledu nastupující generace (třeba i to zda na fotce tam není jejich táta nebo děda...). Reakce byla pro mne trochu nečekaná... ozvalo se "pche... to nás nebere, chceme vypadnout za hranice, stydíme se, že jsme Češi. Tady nemá nic smysl, říkají to všude, v televizi, na internetu, rodiče..." Tak nějak jsem zůstala koukat, jako solný sloup, vzali mi normálně vítr z plachet...

Od té doby chodím a přemýšlím, co jsem se to vlastně dozvěděla...

Až v diskuzi na minulý blog mi to došlo!

MOTORKY nás, jako národ, pořád baví, auta nevyjímaje... Kluky asi o trochu víc, ale nás holky taky! Mít řidičák je prostě dnes nutnost a nezbytnost. (A skokem ke vzdělávání) Dá se říci, že je to stejná nezbytnost pro dnešní dobu, jako číst, psát nebo ovládat moderní technologie... Mám pravdu...?

Proč tedy není součástí vzdělávacího systému získání kompetence pro řízení motorového vozidla (i motorky od 15). Proč za to máme platit jako rodičové tak hříšné peníze? (když jsou milióny ve státním rozpočtu na jednorázovou zábavu jen pro "někoho" každý rok - při bzučení na okruhu u televize vždycky usnu - proč stát nemá povinnost zaplatit každému řidičský průkaz, když je to vzdělávání pro dnešní dobu potřebné stejně jako čtení, psaní, ovládání počítače a moderních technologií??? Třeba by ty kluky zase motorky začaly bavit...

Stejně si jednou HD koupím a budu se kochat... ;) Byla jsem v šoku, jak byl jeden model ČZ s HD podobný... že by jen náhoda... zajděte se podívat ;)

Autor: Dagmar Divišová | pátek 25.7.2014 15:18 | karma článku: 9.06 | přečteno: 567x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Rudolf Pekař

Bacha na sváteční cyklisty

Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.

28.3.2024 v 12:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 12 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 120 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 263 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 31 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 9.02 | Přečteno: 146 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 961
členka Akreditační komise pro vyšší odborné vzdělávání; účastnice Národních kulatých stolů k odbornému vzdělávání; členka řídící sekce Komise pro rozvoj technického vzdělávání; řídící práce ve vzdělávání HK ČR (2011 - 2013); dramaturg tématických setkání ke vzdělávání.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...